zondag 21 maart 2010

Bijzondere foto(collage)

Gisteren kreeg ik de mooie 'inspiring new books'-brochure toegestuurd van het Nederlands Literair Productie- en Vertalingenfonds. Deze brochure is onderdeel van een campagne om tien geselecteerde Nederlandse en Vlaamde jeugdboeken extra onder de aandacht te brengen bij buitenlandse uitgevers, o.a. op de boekenbeurs van Bologna komende week.
Wij, de auteurs, moesten daarin iets schrijven over wat ons had geïnspireeerd tot het boek. Deze inspiratiebron werd vervolgens gevat in een foto.

Mijn belangrijkste inspiratiebronnen voor Kiek zijn meisjes van veertien. En de meisjes van veertien die ik het beste ken, zijn ikzelf en mijn vriendinnen van toen, met al onze dromen, ondernemingsdrift, geheimen en onversneden emoties. Zo ontstond deze bijzondere collagefoto, gemaakt door Andy Huysmans: links zie je mij en mijn vriendinnen als veertienjarigen, rechts sta ik dertig jaar later, nu dus, met twee pubermeisjes van nu.


.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten